El viatge fins a Llívia

A Vilafranca del Penedès

A l'estació de l'Hospitalet on se'ns van afegir la Rosa i el Pep

Anant cap al polisportiu de Llívia on passaríem la primera nit.

L'Elies Nova, alcalde de Llívia, signant-nos els salconduits

(18 agost 2015)
La primera jornada ens havia de portar fins a Llívia, on començaríem la ruta. Vam pujar a Vilafranca del Penedès al tren que ens havia de dur fins a Puigcerdà. A l'Hospitalet de Llobregat se'ns van afegir la Rosa i el Pep. Ara ja hi érem tots, per bé que repartits pels diferents vagons on podíem penjar les
bicis.
Un cop a Puigcerdà l'alcalde de Llívia havia fet venir una furgoneta amb un remolc on vam carregar les nostres muntures. La idea era portar-nos a Font-Romeu per, des d'allà, poder agafar el telecadira i aproximar-nos així el màxim al que havia de ser l'inici de la ruta: el llac de la Bullosa. El temps malauradament ens ho impedí i ens obligà a passar la tarda al polisportiu on passaríem la nit. Mentrestant, vam matar les hores veient un torneig de bàsquet i, quan la pluja ens ho va permetre, visitant el museu de Llívia, farmàcia medieval inclosa -la més antiga d'Europa.
L'endemà al matí, tot esmorzant, vam omplir els salconduits que l'Elies Nova, l'alcalde, s'encarregaria de segellar-nos. Uns documents recreats a imatge d'uns de reals que tenen més de dos-cents anys i que hauríem de presentar també als ajuntaments de Sta Eulàlia de Puig-Oriol (Lluçà) i a Santa Margarida i Els Monjos.